Wednesday, 19 February 2014

အႏၲရာယ္ ရပ္ဝန္း (အပိုင္း ၁ - ၇)

အႏၲရာယ္ ရပ္ဝန္း (အပိုင္း ၁ - ၇)
 (RICHARD PRESTON ၏ “THE HOT ZONE” ကို ျပန္ဆိုသည္။)


Dr. Nancy Jaax (Photo from Kansas State University)
အိမ္ရွင္မ  သို႔မဟုတ္  စစ္သည္ တစ္ဦး
၁၉၈၃ စက္တင္ဘာ ၂၅ ရက္ ၊ ၁၈း၀၀ နာရီ
ခ်ားမိုနက္ ေသဆံုး ၿပီး ေလးႏွစ္ ခန္႔ အၾကာ။
     အေမရိကန္ ျပည္​​ေထာင္စု ေမယာလန္း ျပည္နယ္ သာေမာင့္ၿမိဳ႕ ၏ ညေနခ်မ္း အခ်ိန္။ ကက္အိုတင္ေတာင္​​ေၾကာ ေပၚ႐ွိ သစ္ပင္မ်ားမွာ ေရႊဝါေရာင္ အဆင္း ျဖင့္ အစြမ္းကုန္ ေတာက္ေနသည္။ လူငယ္မ်ား မွာ ၿမိဳ႕လမ္း တစ္​​ေလ်ာက္ ကားကို ျဖည္းျဖည္ေမာင္းႏွင္ ရင္ေႏြဦးရာသီ မကုန္ဆံုး ေစရန္ ဆုေတာင္ ေနၾကသည္ရင့္မွည္ေနသည့္ ပန္းသီး ရနံ ့၊ သစ္ရြက္ ေဆြး တို႔၏ ခ်ဥ္စူးစူး ရနံ ့၊ လယ္ကြင္းတြင္း မွ ေသြ႔ေျခာက္​​ေနသည္ေျပာင္း႐ိုး ရနံ ့ တို႔လႊမ္ေနသည္ေဆာင္းဦး အေငြ႔အသက္ တို႔က ေလထဲ ပ်ံ႕ေနေပၿပီ။ ၿမိဳ႕စြန္ ႐ွိ ပန္းသီးပင္ စုစု တြင္ သာလိကာ တစ္အုပ္ အိပ္တန္းတက္ ရင္း စူးစူးရွရွ ေအာ္ျမည္ ေနၾကသည္။ ကားမီးေရာင္ မ်ားသည္ ဂက္တီးဘတ္ လမ္းမႀကီး တစ္​​ေလ်ာက္ ေျမာက္ဘက္ သို႔ အဆက္မျပတ္ စီးဆင္ ေနသည္။ ၿမိဳ႕ထဲ ႏွင့္ မေဝးလွေသာ ဝိတိုရိယေခတ္ အိမ္တစ္လံုး၏ မီးဖိုေခ်ာင္ ထဲတြင္ေမရိကန္ ၾကည္း တပ္ မွ တိရစၧာန္ ေဆးကု ဆရာဝန္ တစ္ဦးျဖစ္​​ေသာ ဗိုလ္မႉး နန္စီဂ်က္ သည္ ကေလး မ်ား အတြက္ ညစာ ခ်က္ျပဳတ္ ေနသည္။  မိုက္က႐ိုေဝ့ မီးဖ္ိုထဲ သို႔ ၾကက္သား ပန္းကန္ကို ထည့္ကာ ခလုတ္ ဖြင့္လိုက္သည္။ ၾကက္သား ႏူးရန္ ခန ေစာင့္ရ မည္။ သူသည္ အားကစား ေဘာင္းဘီ ႐ွည္ ႏွင့္ တီ႐ွပ္ ကို ဝတ္ထားၿပီး ဖိနပ္စီး မထားပါ။ သူ၏ ေျခဖဝါး ႏွစ္ဖက္မွာ ကိုယ္ခံပညာ ေလ့က်င့္ခန္း မ်ား ေၾကာင့္ အသားမာ တက္ ေနသည္။ နီညိဳ ေရာင္ လိႈင္းတြန္႔ ဆံပင္ မ်ားကို ပုခံုး အထက္ တြင္ ခပ္တိုတို ညႇပ္ထားသည္။ သူ႕မ်က္ဝန္း အစံု မွာ ပယင္ေရာင္ ဝန္းရံထားေသာ မ်က္လံုး စိမ္းမ်ား ျဖစ္သည္။ သူသည္ ကင္းဆတ္ ျပည္နယ္ စိုက္ပ်ိဳး ေမြးျမဴေရး ေက်ာင္းမွ အလွမယ္ ဘြဲ႔ ရခဲ့ ဖူးသည္။ သူ၏ ကိုယ္ခႏၶာ မွာ သြယ္လ်ၿပီး သြက္လက္ျဖတ္လတ္ သည့္ ကိုယ္ဟန္ မ်ိဳး ျဖစ္သည္။ ကေလး ႏွစ္​​ေယာက္မွာ ေဆာ့ကစား ထားၾက၍ ေမာပန္ေနေပၿပီ။ သူတို႔ ႏွစ္ဦး အတြက္ ညစာ ကို ျမန္ျမန္ ျပင္ဆင္​​ ေပးရမည္။ ငါးႏွစ္ သမီး ေဂ်မီ က နန္စီ ၏ ေျခေထာက္ ကို ဖက္ထား ရင္ေဘာင္းဘီ ကိုဆြဲ ေနသည္။ နန္စီ က ေျခေထာက္ ကို ေဘး သို႔ ဖယ္လိုက္ရာ ေဂ်မီ က မီွရာ ေနာက္ တစ္ဖက္ ကို ထပ္ဆြဲ ေန ျပန္သည္ေဂ်မီ သည္ေမတူ သမီး ျဖစ္ၿပီး မ်က္လံုးစိမ္း ႏွင့္ ျဖစ္သည္။ သူ႕အသက္အရြယ္ အရ ဆိုလ်ွင္ အရပ္ပု ေသးသည္။ သား ျဖစ္သူ ဂ်က္ဆင္ က ဧည့္ခန္း ထဲတြင္ တီဗီြ ၾကည္ေနသည္။ သူ က တိတ္တိတ္ ဆိတ္ဆိတ္ ေန တတ္ သည္။ ယခု အရြယ္ တြင္ ပိန္ပိန္ သြယ္သြယ္ ျဖစ္​​ေန ရာ ႀကီးလ်ွင္ေဖ ကဲ့သို႔ အရပ္ရွည္ မည္ဟု ထင္ေပသည္။ နန္စီ ၏ ခင္ပြန္း မွာ ဗိုလ္မႉး ဂီရယ္ဂ်က္ ျဖစ္ၿပီး တိရစၧာန္ ေဆးကု ဆရာဝန္ ပင္ ျဖစ္သည္။ သူ႔ကို အားလံုး က ဂ်ယ္ရီ ဟု ေခၚ ၾကသည္။ ယခု တကၠဆက္ သင္တန္ေက်ာင္း တြင္ တာဝန္ က်ေနရာ အိမ္တြင္ နန္စီ ႏွင့္ ကေလး ႏွစ္ ေယာက္ သာ႐ွိသည္။ ဂ်ယ္ရီ က တကၠဆက္​ တြင္​ အလြန္​ ပူ ​ေၾကာင္​း အိမ္​ ကို လြမ္​း ​ေၾကာင္​း ႏွင္​့ ျပန္​လာ ခ်င္​​ေၾကာင္​း ဖုန္​းဆက္​ သည္​။ နန္​စီ က လည္​း သတိရ​ ေနသည္​။ သူတို႔ ​ေကာလိပ္​​ေက်ာင္​း သား ဘဝ စတင္​ ​ေတြ႔ဆံုခဲ့ ၾကသည္​့ အခ်ိန္​ မွ စ၍ ယခုတိုင္​ အၾကာ ႀကီး ခြဲ မ​ေန ခဲ့ဖူး ပါ။ နန္​စီ ႏွင္​့ ဂ်ယ္​ရီ တို႔ ႏွစ္​ ဦး စလံုး မွာ အ​ေမရိကန္​ ၾကည္​းတပ္​ မွ တိရစၧာန္​ ​ေဆးကု ဆရာဝန္​ မ်ား ျဖစ္​ၿပီး စစ္​သံုး ​ေခြးမ်ား ႏြားမ်ား သိုးမ်ား ဝက္​မ်ား လားမ်ား ယုန္​မ်ား ၾကြက္​မ်ား ​ေမ်ာက္​မ်ား ကို ၾကည္​့႐ႈ ကုသ ရသည္​။ စစ္​တပ္​ ၏ အစားအစာ မ်ားကို လည္​း စစ္​​ေဆး ​ေပးရသည္​။

     သူတို႔ ဒီထရစ္​ တပ္​စခန္​း သို႔ တာဝန္​ ခ်ထား ခံ ရၿပီး ​ေနာက္​ စခန္​း ႏွင္​့ မနီး မ​ေဝး သြား လာ ရန္​ လြယ္​ကူ သည္​့ ဤ အိမ္​ ကို ဝယ္​ယူ ခဲ့ၾကသည္​။ မီးဖို​ေခ်ာင္​ မွာ ​ေသးငယ္​ က်ဥ္​း ​ေျမာင္​း ၿပီး နံရံ တြင္​ ​ေရပိုက္​မ်ား မီးႀကိဳးမ်ား တြဲ​ေလာင္​း က်​ေန သည္​။ မီးဖို​ေခ်ာင္​ အနီးတြင္​ ဧည္​့ခန္​း ႐ွိၿပီး ျပဴတင္​း​ေပါက္​ တစ္​ခု ႐ွိသည္​။ ျပဴတင္​း​ေပါက္​ နားတြင္ စု​ေဆာင္​းထား​ေသာ ​ အပူပိုင္​း ​ေဒသ အပင္​ငယ္မ်ား ႏွင္​့ ဖန္​းပင္​ မ်ား ႐ွိသည္​။ ထုိ႔အျပင္​ ဟာကီ ဟု အမည္​ ​ေပးထား​ေသာ အ​ေမဇံု ၾကက္​တူ​ေရြး တစ္​​ေကာင္​ထည္​့ထား သည္​့ ငွက္​​ေလွာင္​အိမ္​ တစ္​ခု လည္​း ႐ွိသည္​။ ဟာကီ က ​ေတးဆို ညည္​း ​ေနသည္​။ “မာမီ မာမီ” ဟု ဂ်က္​ဆင္​ ၏ ႐ုတ္​တရက္​ ​ေခၚသံ ၾကားလိုက္​ ရသည္​။ ဂ်က္​ဆင္​ ၏ အသံ ႏွင္​့ တူ ၍ နန္​စီ က "ဘာလဲ သား" ဟု ထူးလိုက္​ ၿပီးမွ ဟာကီ ​ေခၚလိုက္​ မွန္​း သတိျပဳ မိသည္​။ ဟာကီ က နန္​စီ ၏ ပုခံုး ​ေပၚ နားခ်င္​ ​ေနသည္​။ မာမီ” “ဂ်ယ္​ရီ” ​“ေဂ်မီ” “ဂ်က္​ဆင္​” စသည္​ ျဖင္​့ အိမ္​သား အားလံုး ကို ​ေအာ္​​ေခၚ​ ​ေနသည္​။ မည္​သူ မ်ွ ျပန္​ မထူး ၍ သူဘာသာသူ ကာနယ္​ ဘိုဂီ ​ေတးသြား ကို ​ေလခြၽန္​ ​ေန ​ေတာ့သည္​။ နန္​စီ သည္​ ဟာကီ ကို ​ေလွာင္​အိမ္​ ထဲမွ မထုတ္​ ႏိုင္​​ေတာ့ ပါ။ သူသည္​ ပန္​းကန္​ မ်ား ကို စားပြဲ​ေပၚသို႔ ျမန္​ျမန္​ဆန္​ဆန္​ ခ်​ေနသည္​။ သူ၏ လက္​မွာ အလြန္​လ်င္​ျမန္​စြာ ဇယ္​ဆက္​ သလို လႈပ္​႐ွား​ ​ေနသည္​။ ဒီထရစ္​ စခန္​း မွ အရာ႐ွိ အခ်ိဳ႕ က ဆိုးခနဲ ဆတ္​ခနဲ လ်င္​ျမန္​ စြာ လႈပ္​႐ွား တတ္​သည္​့ သူ၏ လက္​ လႈပ္​႐ွားဟန္​ ကို သတိျပဳမိ ၾကၿပီး ညင္​သာစြာ ကိုင္​တြယ္​ လုပ္​​ေဆာင္​ ရမည္​့ အႏၱရာယ္​ မ်ား​ေသာ လုပ္​ငန္​း မ်ား လုပ​္​​ေဆာင္​ ရန္​ မသင္​့ ဟု ​ေျပာၾကသည္​။ ထိုအခ်က္​သည္​ အမ်ိဳသမီး အရာ႐ွိ တစ္​ဦး အ​ေနျဖင္​့ စစ္​တပ္​တြင္ ရာထူးတိုးရန္​ အဟန္​႔  အတား ျဖစ္​​ေနသည္​ဟု သူထင္​မိသည္​။ ​ ထို႔​ေၾကာင္​့ပင္​ သူ၏ လႈပ္​႐ွားမႈမ်ား တည္​ၿငိမ္​​ တိက်​ ေသခ်ာ​ေစ ရန္​ နန္​စီ သည္​ ကိုယ္​ခံပညာ သင္​တန္​း တက္​ခဲ့ ျခင္​း ျဖစ္​သည္​။ နန္​စီ ၏ အရပ္​မွာ ငါး​ေပ ​ေလးလက္​မ ႐ွိသည္​။ သူသည္​ အရပ္​ ​ေျခာက္​​ေပ ​ေက်ာ္​ လူ​ေကာင္ ​ထြားထြား စစ္​သားႀကီး မ်ားႏွင့္ သတ္​ပုတ္​ ​ေလ့က်င္​့ ရင္​း သူတို႔၏ ​ေခါင္​းပိုင္​း အား အျမင္​့ကန္​ ခ်က္ျဖင္​့​ ကန္​ႏိုင္သည္​ကို ​ေက်နပ္​မိသည္​။ ၿပိဳင္​ဖက္​ အား တိုက္​ခိုက္​ ရာတြင္​ ​ေျခ​ေထာက္​ ကို ပို၍ အသံုးျပဳသည္​။ ကိုယ္​ကို တစ္​ပတ္​လွည္​့ၿပီး ​ေနာက္​ျပန္​ ကန္​လ်ွင္​ အုတ္​ခ်ပ္​ ​ေလးခ်ပ္​ က်ိဳး ​ေအာင္ ကန္​ႏိုင္​ ရာ ရန္​သူ တစ္​​ေယာက္​ကို ​ေျခဗလာ ႏွင္​့ သုတ္​သင္​ ႏိုင္​သည္​့ အဆင္​့ ​ေရာက္​ၿပီ ျဖစ္​သည္​။ တခါတရံ သင္​တန္​းမွ ျပန္​လာလ်ွင္​ ​ေျခ​ေခ်ာင္​း​ေလး က်ိဳး လာတတ္​သည္​။ ႏွာ​ေခါင္​း​ေသြး လ်ွံ လာတတ္​သည္​။ မ်က္​လံုးမ်ား ညိဳမည္​း လာတတ္​သည္​။ ထိုအခါမ်ိဳးတြင္​ ဂ်ယ္​ရီ ခမ်ာ ​ ေခါင္​း တရမ္​းရမ္​း ႏွင္​့ ၾကည္​့​ေနတတ္​သည္​။       
Dr Jerry Jaax 
(Photo from Kansas State University)
     နန္​စီ သည္​ အိမ္​မႈ ကိစၥမ်ား လုပ္​ရန္​ စိတ္​မ႐ွည္​ပါ။ သို႔​ေသာ္​လည္​း အားလံုး ကို သူကိုယ္​တိုင္​ ပင္​ လုပ္​ရသည္​။ မအားမလပ္​ သည္​့ ၾကားက ၾကမ္​းခင္​း ​ေကာ္​​ေဇာ မ်ားတြင္​ ​ေပက်ံ ​ေနသည္​့ ဂ်ယ္​လီမ်ား ကို တိုက္​ခြၽတ္​ ​ေဆးရသည္​့ အခါ အလြန္​ စိတ္​တို မိသည္​။ တခါတရံ အိမ္​သန္​႔႐ွင္​း ​ေရး လုပ္​ရင္​း အလြန္​အမင္​း စိတ္​တို ကာ ဝုန္​းတိုင္​း ၾကဲ မိ တတ္​သည္​။ ခ်က္​​ေရးျပဳတ္​​ေရး မီးဖို​ေခ်ာင္​ ကိစၥ ကိုလည္​း နန္​စီ သာ လုပ္​ရသည္​။ ဂ်ယ္​ရီ က​ေတာ့ မီးဖို​ေခ်ာင္​ထဲ တြင္​ ဘာမွ သံုးမရပါ။ သူတို႔ ႏွစ္​​ေယာက္​ အၾကား စကားမ်ားရ သည္​့ ကိစၥ တစ္​ခုရွိသည္။ ယင္းမွာ ဂ်ယ္​ရီ ၏​ ႐ုတ္​တရက္​ စိတ္​ကူးရ လ်ွင္​ ရသလို ​ေမာ္​​ေတာ္​ဆိုင္​ကယ္​ ရြက္​​ေလွ တို႔ကို ဝယ္​တတ္​ သည္​့ အက်င္​့ ျဖစ္​သည္​။ ကင္​းဆတ္​ တြင္​ တာဝန္​ က် စဥ္​ က ရြက္​​ေလွ တစ္​စင္​းကို ဝယ္​ခဲ့သည္​။ ထို႔​ေနာက္​ အတြင္​းပိုင္​းတြင္​ အနီ​ေရာင္​ သား​ေရျဖင္​့ အလွဆင္​ ထား သည္​့ ဒီဇယ္​ ကားဒီးလက္​ တစ္​စီးကို ဝယ္​ခဲ့ ျပန္​သည္​။ သူတို႔ႏွစ္​ဦး ရံုး သြား ရံုးျပန္​ အတူစီး ၾကသည္​။ သို႔​ေသာ္​ ကားဖိုး ​ေငြ ပင္​ မ​ေက်​ေသး ကား​ေမာင္​း သြားလ်ွင္​ တလမ္​းလံုး မီးခိုး ​ေတြ ဖံုး​ေန​ေအာင္​ ထြက္​လာ​ေတာ့ သည္​။ ​ေနာက္​ဆံုး နန္​စီ မွာ သည္​း မခံ ႏိုင္​​ေတာ့ဘဲ ႐ွင္​့ ကား နဲ႔ ကြၽန္​မ ရံုးမသြား ​ေတာ့ဘူး ဆိုကာ ​ေပါက္​ကြဲ ​ေသာင္​းက်န္​း မွ ထို အနီ​ေရာင္​ သား​ေရ ကားဒီးလက္​ ကို ​ေရာင္​းၿပီး ဟြန္​ဒါ အ​ေကာ့ တစ္​စီးကို ထပ္​ဝယ္​ရသည္​။
     ဤ ျမိဳ႕ ႐ွိ ဝိတိုရိယ ​ေခတ္​ အိမ္​ မ်ားထဲတြင္​ သူတို၏ အိမ္​ မွာ အႀကီး ဆံုး ျဖစ္​သည္​။ လမ္​း​ေထာင္​့ တြင္​ ရိွၿပီး အ​ေရး​ေပၚ လူနာတင္​ ကားစခန္​း ႏွင္​့ ကပ္​​ေနသည္​။ အ​ေရး​ေပၚ ကား ဥဩသံ ​ေၾကာင္​့ ညစဥ္​ လန္​႔ႏိုး ၾကသည္​။ ဤအိမ္​ ကို ​ေရာင္​းရန္​ ​ေၾကာ္​ျငာ ထား​ သည္​မွာ ၾကာၿပီ ျဖစ္​​ေသာ္​လည္​း ဝယ္​မည္​့သူ မ႐ွိ​ေပ။ ပိုင္​ရွင္​​ေဟာင္​း မွာ ​ေျမ​ေအာက္​ အခန္​း ထဲ၌ ဆြဲႀကိဳးခ် ကာ သတ္​​ေသ သြားသည္​ ဟု ​ေျပာၾကသည္​။ ထို႔​ေၾကာင့္​ပင္​ ဤ အိမ္ ကို ​ေစ်းခ်ိဳခ်ိဳ ျဖင္​့ ဝယ္​ယူ ႏိုင္​ခဲ့သည္​။ အိမ္​ ဝယ္​ ၿပီး တစ္​ရက္​တြင္​ ​ေသဆံုးသူ အိမ္​ပိုင္​႐ွင္​ ၏ ဇနီး ဟုဆိုသူ အမယ္​အို တစ္​ဦး ​ေရာက္​လာကာ သူ၏ ​ေနရာ​ေဟာင္​း​ေလး ကို ႏႈတ္​ဆက္​ သည္​့ အ​ေနျဖင္​့ လွည္​့ပတ္​ ၾကည္​့႐ွာသည္​။ အမယ္​အို သည္​ နန္​စီကို စူးစူး ၾကည္​့ကာ " မိန္​းက​ေလး မင္​းလည္​း ငါ့လို ဒီအိမ္​ႀကီး ကို မုန္​းသြား မွာပါ " ဟု​ေျပာကာ ထြက္​ခြာ သြားခဲ့သည္​။
     သူတို႔အိမ္​တြင္​ ၾကက္​တူ​ေရြး တစ္​​ေကာင္​ အျပင္​ ဆမ္​ဆင္​ ဟု အမည္​​ေပး ထား​ေသာ စပါးအံုး​ေႁမြ တစ္​​ေကာင္​လည္​း ႐ွိ​ေသးသည္​။ သူကို ဧည္​့ခန္​း ထဲတြင္​ ​ေလွာင္​အိမ္​ ႏွင္​့ ထားသည္​။ တခါတရံ ​ေလွာင္​အိမ္​ မွထြက္​၍ တစ္​အိမ္​လံုး အႏွံ႔ ​ေလ်ွာက္​သြား​ေနတတ္​သည္​။ တစ္​ခါက ထမင္​းစား စားပြဲ ​ေျခ​ေထာက္​ အ​ေခါင္​း ထဲ ဝင္​ကာ ရက္​အတန္​ၾကာ အိပ္​​ေနခဲ့သည္​။ နန္​စီ အဖို႔ ထမင္​းစား ရင္​း ဘယ္​အခ်ိန္​ ထြက္​လာမလဲ ဟု ​ေတြးကာ အသည္​းယား ​ေနရသည္​။ တစ္​ခါက လည္​း ဆမ္​ဆင္​ သည္​ ​ေလွာင္​အိမ္​ ထဲ မွ ထြက္​သြားကာ ရက္​ အတန္​ ၾကာ ​ေပ်ာက္​​ေနခဲ့ သည္​။ ထမင္​း စားပြဲ ​ေျခ​ေထာက္​ အ​ေခါင္​းထဲ မွာလည္​း မရိွ။ ​ေပ်ာက္​ျခင္​း မလွ ​ေပ်ာက္​ ​ေန ခဲ့သည္​။ တစ္​ည အိမ္​အ​ေပၚထပ္​ ရိွ စာၾကည္​ခန္​း တြင္​ ညဥ္​့နက္​ သည္​အထိ စာဖတ္​ ​ေန စဥ္​ ဆမ္​ဆင္​ က ထုတ္​ တန္​း မွ တြဲ​ေလာင္​း ဆြဲ ၿပီး နန္​စီ ၏ မ်က္​ႏွာ အနား ​ေပၚလာ ရာ နန္​စီ ၏ ​​ေၾကာက္​လန္​႔တၾကား ​ေအာ္​ဟစ္​သံမွာ တစ္​အိမ္​ လံုး ဖံုး လႊမ္​း သြား ​ေတာ့သည္​။ သူတို႔တြင္​ အိုင္​းရစ္​ အမဲလိုက္​​ေခြး တစ္​​ေကာင္​ႏွင္​့ တယ္​ရီရာ တစ္​​ေကာင္​လည္​း ႐ွိ​ေသးသည္​။ ဂ်ယ္​ရီ တစ္​​ေယာက္​ တာဝန္​ အမ်ိဳးမ်ိဳး ​ေျပာင္​း​ေရႊ႕ ထမ္​း​ေဆာင္​ရတိုင္​း မိသားစု ဝင္​မ်ား ပမာ သူတို႔ ကိုလည္​း တစ္​ပါတည္​း ​ေခၚ​ေဆာင္​ သြား ရသည္​။
     နန္​စီ သည္​ ဂ်ယ္​ရီ ကို အလြန္​ ခ်စ္​သည္​။ ဂ်ယ္​ရီ မွာ အရပ္​ရွည္​႐ွည္​ အညိဳ​ေရာင္​ ဆံပင္​ ႏုႏု စူး႐ွသည္​့ မ်က္​ဝန္​း ညိဳညိဳ ႏွင္​့ ႏွာ​ေခါင္​း ခြၽန္​ခြၽန္​ တို႔ကို ပိုင္​ဆိုင္​သည္​့ ​ေခ်ာ​ေမာ သူ တစ္​ဦး ျဖစ္​သည္​။ သူသည္​ နန္​စီ ကို တစ္​မိုး​ေအာက္​ တစ္​​ေယာက္​ ထင္​သူ ျဖစ္​သည္​။ သူတို႔ ႏွစ္​ဦး၏ ​ အိမ္​​ေထာင္​သည္​ ဘဝ တြင္​ ျပင္​ပ လူမႈ ဆက္​ဆံ​ေရး မ႐ွိသ​ေလာက္ ပင္​ျဖစ္​သည္​။ ကင္း​ဆက္​ ျပည္​နယ္​ လယ္​​ေတာ ယာ​ေတာ မ်ားတြင္​ ႀကီးျပင္​း လာၾကသူမ်ား ျဖစ္​ၿပီး ငယ္​စဥ္​ က တစ္​ဦးႏွင္​့ တစ္​ဦး သိကြၽမ္​း ခဲ့ ျခင္​း မရိွ​ေပ။ ကင္​းဆက္​ျပည္​နယ္​ တိ​ေမြးကု ​ေက်ာင္​း တြင္​ ​ေတြ႕ဆံု ခဲ့ၾကၿပီး ​ေနာက္​ ရက္​သတၱပတ္​ အနည္​းငယ္​ အၾကာတြင္​ ​ေစ့စပ္​ ခဲ့ၾကသည္​။ နန္​စီ အသက္​ ႏွစ္​ဆယ္​ တြင္​ လက္​ထပ္​ခဲ့သည္​။ ဘြဲ႔ရ ၿပီးခ်ိန္​တြင္​ ႏွစ္​ဦးသား အ​ေႀကြးပတ္​လည္​ ဝိုင္​း​ေနခဲ့သည္​။ ​ေဆးခန္​းဖြင္​့ရန္​ လည္​း ​ေငြမ႐ွိ ၾက​ေပ။ ​ေနာက္​ဆံုး ႏွစ္​ဦး စလံုး တပ္​ထဲသို႔ ဝင္​ခဲ့ၾကသည္​။

Colonel Nancy Jaax and Colonel Gerald Jaax
(Photo from www.stanford.edu)
     နန္​စီ မွာ ၾကားရက္​မ်ားတြင္​ ခ်က္​ျပဳတ္​ ခ​်ိန္​ မရိွ​ေပ။ စ​ေန​ေန႔ တြင္​ အခ်ိန္​ယူ ကာ ခ်က္​ရသည္​။ အမဲသားႏွပ္​ တစ္​အိုး သို႔မဟုတ္​ ၾကက္​သား ျပဳတ္​ တစ္​အိုး လုပ္​ကာ ​ေရခဲ​ေသတၱာ ထဲ ထည္​့သိမ္​းထား ရသည္​။ ၾကားရက္​ အလုပ္​မွျပန္​ လာ သည္​့ ညမ်ားတြင္​ ဟင္​းအိုးကို ​ေရခဲ​ေသတၱာ မွ ထုတ္​ကာ မိုက္​ခ႐ို​ေဝ့ မီးဖိုထဲ ထည္​့​ေႏႊး ကာ ဟင္​းတစ္​မည္​ ဖန္​တီး ရသည္​။ ယ​ေန႔ည စာ ဖန္​တီး ရန္​ ၾကက္​သားျပဳတ္​ ကို ​ေႏႊးရင္​း အသီး အႏွံ တစ္​ခုခု ႏွင္​့ ​ေရာခ်က္​ရန္​ စိတ္​ကူး မိသည္​။ ပဲစိမ္​း ဘူး​ေတြ ရိွ​ေသးသည္​။ က​ေလးေတြ ကလည္​း ပဲစိမ္​း ကို ႀကိဳက္​သည္​။ နန္​စီ သည္​ အံဆြဲ တစ္​ခု ကို ဆြဲဖြင္​့ ၿပီး ပဲစိမ္​းဘူး တစ္​ဘူး ကို ယူလိုက္​သည္​။ အျခား အံဆြဲ မ်ားကို ဖြင္​့ ၿပီး စည္​သြပ္​ဘူး ​ေဖာက္​တံ ကို ႐ွာ သည္​။ မ​ေတြ႔။ ​ေနာက္​ဆံုး မီးဖို​ေခ်ာင္​ သံုး ပစၥည္​း မ်ား ထည္​့သည္​့ အံဆြဲ ႀကီး ကို ဖြင္​့႐ွာသည္​။ အထဲတြင္​ ဇြန္​းမ်ား ႏွင္​့ သစ္​သီး ႏႊာသည္​့ ကရိယာ မ်ားသာ ႐ွိသည္​။ စည္​သြပ္​ဘူး ​ေဖာက္​တံ က ဘယ္​​ေခ်ာင္​ ခို​ေနသည္​ မသိ။ နန္​စီ စိတ္​မ႐ွည္​ ​ေတာ့။ သားလွီးဓားကို ဆြဲယူ လိုက္​သည္​။ သူ၏ ဖခင္​ က သားလွီးဓား ျဖင္​့ စည္​သြပ္​ဘူး မဖြင္​့ ရ ဟု ဆံုးမဖူး ​ေသာ္​လည္​း နန္​စီ က ဘယ္​​ေတာ့ မွ နားမ​ေထာင္​ခဲ့ ​ေပ။ ဓားဦးကို ဘူး အဖံုး ​ေပၚ စိုက္​ခ် လိုက္​ၿပီး ညာဘက္​ လက္​ဖ​ေနာင္​့ ျဖင္​့ ဓား႐ိုး ကို ႐ိုက္​ခ်လိုက္​သည္​။ သို႔​ေသာ္​ မထင္​မွတ္​ဘဲ လက္​က ဓား႐ိုး ကို ​ေခ်ာ္​ကာ ဓားသြား ​ေပၚ ​ေလ်ာက် သြားသည္​။ သားလွီးဓား မွာ ၾကမ္​းျပင္​​ေပၚ က်သြားၿပီး မီးဖို​ေခ်ာင္​ စားပြဲ ​ေပၚ ​ေသြးမ်ား ျဖာဆင္​း သြား သည္​။ ဓား သြားက သူ၏ ညာဘက္​ လက္​ဖဝါး ကို အ​ေတာ္​ နက္​ ​ေအာင္​ လွီး ျဖတ္​ သြားသည္​။ နန္​စီ သည္​ လက္​ဖဝါး အရြတ္​ ျပတ္​သြား လား အ႐ိုး ထိသြား လား ​ေတြး ကာ စိုးရိမ္​ သြားသည္​။ ေသြးတိတ္​​ေအာင္​ ဓားဒဏ္​ ရာကို ဖိထားၿပီး လက္​​ေဆး ကန္​ သို႔ အျမန္​ သြားသည္​။ ​ပိုက္​​ေခါင္​းကို ဖြင္​့ခ်ၿပီး လက္​ကို ​ေရ​ အလ်ဥ္​​ေအာက္​ ခံထား လိုက္​သည္​။ လက္​​ေဆးကန္​ တစ္​ခုလံုး နီရဲ သြားသည္​။ လက္​​ေခ်ာင္​း ​ေလးမ်ား ကို ​ဆုပ္​လိုက္​ ဆန္​႔လိုက္​ လုပ္​ၾကည္​့ သည္​။ ရသည္​။ ဒါဆို အရြတ္​ ျပတ္​မသြား ​ေသးပါ။ ​ေတာ္​ပါ​ေသးရဲ႕။ ဒဏ္​ရာ ရထားသည္​့ ညာလက္​ ကို အ​ေပၚ​ေျမႇာက္​ ထားကာ အခန္​းထဲ ဝင္​ၿပီး ​ေဆးပလတ္​စတာ ယူသည္​။ ​ေသြးခဲၿပီး တိတ္​သြားရန္​ ခန ​ေစာင္​့ ​ေနၿပီး ပလတ္​စတာ ကို ဒဏ္​ရာ အ​ေပၚ ဖိအုပ္​ကာ အသား​ေစ့သြား ​ေအာင္​ ဆြဲကပ္​ လိုက္​သည္​။ ​ေသြး ဆိုလ်ွင္​ ကိုယ္​့ ​ေသြး ကို ​ေတာင္​မွ သူ မျမင္​ခ်င္​။ ​ေသြး အ​ေၾကာင္​း သူ ​ေကာင္​း​ေကာင္​း သိသည္​။ ​ေသြထဲ တြင္​ ပါလာ တတ္​သည္​့ အရာမ်ားကို လည္​း သူ ​ေကာင္​း​ေကာင္​း သိသည္​။ နန္​စီ သည္​ လက္​ က​ ဒဏ္​ရာ​ေၾကာင္​့ က​ေလးမ်ားကို ​ေရ ခ်ိဳး မ​ေပးႏိုင္​​ေတာ့​ ​ေပ။ သူတ႔ို ကို ပံုမွန္​ အတိုင္​း အိပ္​ရာ ဝင္​ ​ေစသည္​။ ထိုည တြင္​ ​ေဂ်မီ က နန္​စီ ႏွင္​့ အတူ အိပ္​သည္​။ ဂ်ယ္​ရီ က အ​ေဝး ​ေရာက္​​ေနသည္​ မဟုတ္​လား။ ဂ်ယ္​ရီ ခရီး ထြက္​​ေနတိုင္​း ​ေဂ်မီ အားငယ္​ ေနတတ္​ ရာ သူ႕ကို ႏွစ္​သိမ္​့ ​ေပး ရေပမည္​။ 

No comments:

Post a Comment